Ове недеље Скушпштина Србије усвојила је Закон о дуалном моделу у високом образовању. Помоћница министра просвете Габријела Грујић истиче да је новим законом дефинисано „учење кроз рад“, које постаје део студијског програма и да ће дуални модел образовања представљати огроман бенефит за студенте.

Недостатак праксе и недовољна припремљеност студената за свет рада честа је замерка послодаваца. Поједини факултети су и раније имали обавезну праксу у оквиру студија.

Помоћница министра просвете Габријела Грујић рекла је за РТС да су студенти изразили своје незадовољство недовољним бројем ментора, начином евалуација након праксе, као и да када изађу из формалног образовања немају искуство које њих чини одмах запошљивим.

„Овим законом је дефинисано ‘учење кроз рад’, које постаје део студијског програма. Дефинисаће се 450 сати за учење кроз рад у компанијама, 450 сати за активну наставу, вежбе и предавања на факултетима. То је огроман бенефит за наше студенте“, истакла је Грујићева.

Тренутно је фокус на факултетима који имају сарадњу са послодавцима, али суштина је да се кроз тај модел образовања направи систем у којем ће млади људи имати плаћену праксу. Накнада би износила 50 одсто од основне плате радног места на којем је студент ангажован.

„Студент ће за време свог формалног образовања имати и ту врсту мотивације да стекне онај квалитет знања који ће њега одмах определити за компанију, односно за посао којим жели да се бави“, рекла је Грујићева.

Недоумица – класични или дуални модел? 

Пракса ће бити обавезна за све факултете који се определе за тај добровољни модел студирања. Међутим, новим законом је дефинисано да студенти могу да одаберу да се врате на класичан модел студирања уколико се предомисле, али и да студенти са класичног модела могу да пређу на дуални модел студирања.

„Овај модел студирања јесте тежи модел, јер захтева једно ангажовање студента за време формалног образовања да заправо уопште неће имати слободног времена. Рекла бих да је то заиста корисно, јер је велика подршка компанија и индустрија које долазе“, нагласила је Грујићева.

Иако су постојале критике приликом увођења дуалног образовања у средње школе, Грујићева каже да је све више најбољих ученика који се након основног образовања опредељују за стручне школе које имају дуални модел реализације наставе. Према њеним речима, то говори о томе да и родитељи и ученици препознају квалитет дуалног модела и да је све мање критичара.

„Фудбалским речником, то значи да једна компанија за време формалног образовања гради свог Роналда, да после не мора да га купује по енормно високој тржишној вредности“, закључила је Грујићева.

Извор: РТС

Banner Content
Tags: , , ,

0 Коментара

Оставите коментар

архива

sr_RSSerbian
sr_RSSerbian