Студентска конференција универзитета Србије (СКОНУС) упутила је допис Министарству просвете у коме предлажу да се након укидања ванредног стања организује већи број испитних рокова за студенте, уведе „репрограм“ школарина, али и да се коригује број бодова потребних за упис у наредну школску годину.
Студенти предлажу да се формира Координационо тело које би на недељном нивоу пратило и реаговао на све проблеме који се појављују и тако би се добио јасан канал за комуникацију.

У том телу били би представници Министарства, КОНУС-а, КАВСС С-а, СКОНУС-а, СКАВСС С-а и представници установа Студентских Центара.

Једна од мера за коју се залажу је обавеза увођења минимума обавезне комуникације за све предмете на свим факултетима.

„Професор је дужан да има термин за консултације сваког радног дана у недељи у трајању од минимум два сата, путем мејла или на апликацијама за онлајн учење. Ако се предавање изводи слањем материјала или презентација студентима професор је дужан да има минимум аудио објашњење тог материјала, уз препоруку да то буде видео материјал“, наводи се у допису СКОНУС-а.

Траже да се обезбеде услови за извођење предиспитних обавеза и пракси, али и да се студентима мора решити проблем доступности бесплатног интернета како би били у прилици да прате наставу.

„Кроз рад Координационог тела и праћењем ситуације обезбедити студентима исти или већи број рокова који су планирано имали у овој школској години. Такође, препорука је ако је могуће обезбедити да се сами испити полажу парцијално“, наводи се у допису.

Предлажу да се студентима којима је завршни, мастер и докторски радови, исте приведу крају без последица као што су немогућност уписа вишег степена студија или истека рокова за завршетак.

Наводе да је потребно увести такозвани „репрограм“ школарина за оне који су економски погођени овом ситуацијом, а то значи да се студентима омогући да упишу наредну годину без измирења школарине у овој, а да тај дуг плате у ратама у току наредне школске године.

Истичу да је потребно кориговати број бодова потребан за упис на буџет у следећу школску годину уз пратећу корекцију максималног процента увећања броја студената на буџету у наредној школској години.

Као основне проблеме наставе на даљину која је почела на свим факултетима наводе то што се не одвија на свим предметима, да се одвија на различите начине у оквиру једног факултета, да студенти немају приступ литератури која им је потребна за одређене предмете, да поједини студенти немају приступ интернету или је он слабог протока.

Извор: Дневник

Banner Content

0 Коментара

Оставите коментар

архива

sr_RSSerbian
sr_RSSerbian