Banner Content

Центар за развој каријере и саветовање студената  реализовао је трећи циклус програма „Дани подршке бруцошима“ у периоду од 20. октобра до 01. децембра. Овај програм организован је са циљем да кроз различите радионице, саветовање и информисање окупи студенте прве године, информише их, помогне им у сналажењу на факултету и упозна их са системима подршке које могу користити током студирања на Универзитету у Београду.

фото: ЦЗРК

Након прва два циклуса програма спроведено је испитивање потреба студената прве године у циљу унапређења програма. Највећи изазови за њих су обимно градиво, учење, самостално планирање времена и управљање тремом и стресом. Тако да су из репертоара радионица: „Упознај своје потенцијале“, „Како развијати самопоуздање“, „Учи лако – сазнај како“, „Планирање и организација времена“, „Доношење одлука“, „Како написати семинарски рад“, „Презентационе вештине – усмени испит као јавни наступ“, „Борба са страхом, тремом и стресом“, „Тимски рад“

„Студентски живот за почетнике“ за овогодишњи програм издвојене:

„Учи лако – сазнај како“
„Планирање и организација времена“
„Борба са страхом, тремом и стресом“

На радионици Учи лако – сазнај како, студенти су имали прилике да у групи продискутују о томе које су разлике између учења у средњој школи и на факултету. Када је међу учесницима било старијих студената радо су поделили своја искуства и саветовали нове колеге. Студенти су чули нешто више о техникама планирања учења и самодисциплине, као и методама учења које се могу користити како би се боље памтили градиво. Попуњавањем тестова и калкулацијом резултата, били су у могућности да увиде који стил учења им највише одговара, и да испланирају процес учења који ће им донети ефикасне резултате на факултету. Није остала изостављена тема одржавања мотивације за учење, као ни дебата да ли је боље учити у пару или самостално.

фото: ЦЗРК

Следећа радионица у програму је била Планирање и организација времена. Учесници су пре свега, попуњавањем распореда, освестили на шта све троше време и које активности би требало да продуже,а које да смање. Чули су више о значају добре организације, постављању јасних циљева и одређивању приоритета. У овоме су се и опробали кроз низ практичних задатака. Било је дискусије и о дистракцијама, како их се решити и различитим апликацијама за планирање обавеза. Такође, сазнали су нешто више о разлозима прокрастинације и начинима да се она редукује, као и о изазовима тзв. „мултитаскинга“. На самој радионици направили су план за наредни период, како би се боље организовали и постигли жељене резултате.

фото: ЦЗРК

Последња радионица у низу је била Борба са страхом, тремом и стресом. Студентима су приближени конструктивни начини управљања овим осећањима. Имали су прилике да сазнају како људски организам реагује на стрес, који су то страхови рационални, а који ирационални и како редуковати негативно дејство стреса и страха. Опробали су се у техикама визуализације и промене уверења и дискутовали о позитивној и негативној треми и начинима превазилажења ове негативне. Добили су смернице како да се ослањају на своје снаге и савладају изазове који су пред њима.

Студенти су радионице оценили као сјајну прилику за размену идеја, брига, постављање питања у опуштеној атмосфери и упознавање са својим колегама. Посебно им значе практичне вежбе и савети које могу даље примењивати током студија. О задовољству учесника говори и општа оцена програма 4.83/5 добијена на основу евалуација рађених након сваке од радионица.

Извор: Центар за развој каријере и саветовање студената

Banner Content
Tags: , , ,

0 Коментара

Оставите коментар

архива

sr_RSSerbian
sr_RSSerbian